Likwidator Zakładów Przemysłu Barwników BORUTA Spółki Akcyjnej w likwidacji z siedzibą w Zgierzu, wpisanych do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000009392, ogłasza w oparciu o art. 476 k.s.h. sprawozdanie likwidacyjne Zakładów Przemysłu Barwników BORUTA S.A. w likwidacji z siedzibą w Zgierzu, ul. Barwnikowa 2, za okres od 31.12.1998 r. do 7.03.2000 r., oraz informuje, że Spółka corocznie składała do Sądu Rejonowego dla Łodzi Śródmieścia, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego sprawozdania finansowe, w tym sprawozdanie finansowe za okres od 1.01.2002 r. do 28.02.2002 r.
Sprawozdanie likwidacyjne
Zakładów Przemysłu Barwników BORUTA S.A. w likwidacji
z siedzibą w Zgierzu, ul. Barwnikowa 2,
za okres od 31.12.1998 r. do 7.03.2002 r.
Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy ZPB "BORUTA" S.A. z siedzibą w Zgierzu w dniu 21.12.1998 r. podjęło uchwałę nr 2 (akt notarialny - Rep. A nr 6113/98) w sprawie rozwiązania ZPB "BORUTA" S.A. z dn. 31.12.1998 r. w drodze likwidacji, określając, że likwidacja powinna zostać zakończona do dn. 31.12.2001 r.
Uchwałą nr 3 NWZA z dn. 9.11.2001 r. (akt notarialny - Rep. A nr 5074/2001) termin ostatecznego zakończenia likwidacji został określony na dzień 31.03.2002 r.
Uchwałą nr 3 NWZA z dn. 21.12.1998 r. powołano na likwidatorów Spółki dotychczasowych członków Zarządu w osobach:
1. Jerzy Jarecki,
2. Adam Żurek
i określono zakres i możliwości samodzielnego działania likwidatorów.
W wymaganym przepisami terminie likwidatorzy:
1. Dopełnili wszystkich formalności wynikających z ogłoszenia likwidacji, a w szczególności:
a) dokonali zgłoszenia celem wpisania do rejestru handlowego otwarcia likwidacji Spółki,
b) ogłosili w prasie ogólnopolskiej informację o otwarciu likwidacji Spółki i wezwali wierzycieli do zgłoszenia wierzytelności,
c) poinformowali o fakcie otwarcia likwidacji właściwy Urząd Skarbowy, Zakład Ubezpieczeń Społecznych oraz dokonali stosownej zmiany w Wojewódzkim Urzędzie Statystycznym.
2. Zakończyli bieżące interesy Spółki, a w szczególności:
a) sprzedali bądź fizycznie zlikwidowali wszystkie zapasy magazynowe barwników, środków pomocniczych i półproduktów,
b) rozwiązali wszystkie umowy z dostawcami usług komunalnych (woda, ciepło, wywóz nieczystości, energia elektryczna), telefonicznych, informatycznych i obsługi prawnej,
c) rozwiązali wszystkie umowy na dzierżawę i wynajem pomieszczeń,
d) zlikwidowali wszystkie lokaty terminowe w bankach oraz konta bankowe (w tym konto środków ZFŚS):
- w Banku PeKaO S.A. Oddział w Zgierzu,
- w Kredyt Banku S.A. Filia w Zgierzu,
- w Banku Handlowym S.A. Oddział w Łodzi,
e) uregulowali wszystkie zobowiązania wobec wierzycieli, w tym pożyczki z NFOŚ i GW oraz WFOŚ i GW, a także zaległe zobowiązania z tytułu opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska wraz z odsetkami.
3. Wypowiedzieli umowy o pracę wszystkim pracownikom Spółki w likwidacji i wypłacili prawem przewidziane odprawy i odszkodowania.
4. Ściągnęli wierzytelności Spółki bądź zawarli umowy kupna-sprzedaży wierzytelności.
5. Sprzedali wszystkie udziały w czterech spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością utworzonych przed ogłoszeniem likwidacji oraz wszystkie akcje i udziały w spółkach z lat poprzednich.
6. Uregulowali wszystkie zobowiązania Spółki wobec pracowników, wierzycieli i Skarbu Państwa.
7. Dokonali fizycznej likwidacji ponad 40 obiektów poprodukcyjnych w złym stanie technicznym, nienadających się do dalszej eksploatacji.
8. Wykonali koncepcję podziału zagospodarowania terenów oraz unormowali stan prawny wszystkich działek gruntu będących w użytkowaniu Spółki.
9. Spieniężyli cały majątek Spółki, w tym: prawo użytkowania wieczystego niezabudowanych i zabudowanych działek gruntu wraz z własnością wszystkich budynków, budowli i urządzeń; wszystkie środki trwałe i majątek obrotowy.
10. W dniu 26.02.2002 r. cała kwota nadwyżki polikwidacyjnej w wysokości 6.659.125,95 zł zgodnie z zawartą umową została przekazana na konto "PARTNER" DFP Doradztwo Finansowo-Prawne Sp. z o.o. w Kredyt - Banku S.A. Oddział w Łodzi, które prowadzi księgę akcjonariuszy i w imieniu Spółki dokonuje wypłaty nadwyżki akcjonariuszom proporcjonalnie do ilości posiadanych akcji.
11. Zgodnie z zawartą umową z "PARTNER" DFP Sp. z o.o. środki nieodebrane przez akcjonariuszy zostaną złożone do depozytu sądowego, na co "PARTNER" przed odbyciem WZA przedstawi stosowne dokumenty.
12. Likwidatorzy co roku wykonywali sprawozdania finansowe za każdy rok obrachunkowy, które po zbadaniu przez biegłych rewidentów podlegały zatwierdzeniu przez WZA. Sprawozdania te wraz ze stosownymi uchwałami kwitującymi władze Spółki były przedkładane Sądowi.
13. Dopełnili wszystkich formalności związanych z:
a) przygotowaniem wymaganych prawem dokumentów na dzień likwidacji Spółki (sprawozdanie finansowe, sprawozdanie likwidatorów z likwidacji),
b) przygotowaniem i zapewnieniem prawidłowego przebiegu posiedzenia Rady Nadzorczej Spółki oraz Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy.
14. Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy zostało ogłoszone zgodnie z wymogami prawa na dzień 22.03.2002 r. w siedzibie Spółki.
15. Zgodnie z uchwałą nr 13 WZA z dn. 12.05.1999 r. (akt notarialny - Rep. A nr 1779/99) wszystkie wymagane prawem dokumenty Spółki, w tym akta pracownicze, przechowywane są w Międzywojewódzkiej Spółdzielni Inwalidów NOVUM w Żyrardowie, ul. 1 Maja 43A.